week 5 - Reisverslag uit Storfors, Zweden van natasja spaans - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Storfors, Zweden van natasja spaans - WaarBenJij.nu

week 5

Blijf op de hoogte en volg natasja

03 Juni 2018 | Zweden, Storfors

ik ben nu over de helft van mijn stage periode heen. De tijd vliegt echt voorbij en de temperatuur is hier nog steeds aardig hoog. Er is door bijna heel Zweden een brand verbod op geroepen omdat alles zo verschrikkelijk droog is en er zijn meerdere bosbranden geweest in de omgeving van Storfors en Storfors zelf. Ze kunnen ontstaan door de meest simpele dingen zoals een vonkje van een treinrails. Maar ondanks de droogte is er gister ook nog wat regen gevallen. Verder ben ik afgelopen week mee geweest naar de stortplaats want al het afval word hier in zweden heel echt gescheiden en her gebruikt, veel meer als in Nederland.
Ik heb ook de afgelopen week aardig wat rouwwerk mogen maken een ben mee geweest met wegbrengen. Helaas kom je ook vaak te weten wat er is gebeurt met de overleden omdat alles in de buurt is en iedereen elkaar kent. je ziet dan ook hoe alles daar gedaan word in een de kerk en hoe de nabestaande die eigenlijk geen afscheid kunnen nemen een rol spelen in het gehele proces en dat is niet zo in Nederland. in Nederland krijg je de opdracht, je maakt het en levert het af en klaar en hier in Zweden merk je toch dat dat anders in zijn werking gaat.
Ook gaan we iedere zaterdag na het werk boodschappen doen voor de gehele week en halen we daarbij Kimberley ( hun dochter) op en die gaat dan gezellig mee zodat ze er ook even uit is.
Verder probeer ik ook zoveel mogelijk mee te krijgen van het land zelf aan informatie en uitjes.

groetjes uit Zweden
Natasja Spaans

  • 04 Juni 2018 - 09:41

    Andrew Aue:

    Wat bijzonder goed dat je zoveel van hun cultuur meeneemt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Storfors

natasja

ik ben een student van 17 jaar en ik ga voor 9 weken op buitenlandstage naar Zweden voor de opleiding bloem en design

Actief sinds 27 April 2018
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5317

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 30 Juni 2018

Mijn eerste buitenlandstage

Landen bezocht: