mijn eerste week - Reisverslag uit Storfors, Zweden van natasja spaans - WaarBenJij.nu mijn eerste week - Reisverslag uit Storfors, Zweden van natasja spaans - WaarBenJij.nu

mijn eerste week

Door: Natasja Spaans

Blijf op de hoogte en volg natasja

06 Mei 2018 | Zweden, Storfors

Mijn eerste stage week.
Ik ben zaterdag middag na een lange dag reizen aangekomen in Zweden, Karlskoga en werd opgehaald door de winkel eigenaar Arnold en zijn vrouw Margreet. Toen hebben we eerst boodschappen gedaan en snel een klein stukje omgeving gezien onderweg naar Storfors de plek waar zij wonen en de winkel staat. We hebben al snel gesproken om elkaar wat beter te leren kennen alvast voor de komende weken. Zij wonen boven de winkel dus dat heel makkelijk en snel om te beginnen. Ik ben ook nog mee geweest naar een kwekerij, die zijn hier heel anders dan in Nederland. Verder heb ik in de winkel werk gedaan zoals boeketten maken plantenbakjes klaarmaken en de algemene dingen zoals schoonmaken en bloemen aanvullen. Alles hier in Zweden gaat wel anders dan in Nederland, iedereen is hier veel rustiger en ontspannen en ook de omgeving en verkeer zijn compleet het tegen over gestelde. Soms als er tijd is gaan we ook ergens heen en laten Margreet en Arnold (de vrouw van Arnold de eigenaar) een stuk van de omgeving zien en vertellen ze hoe alles hier in Zweden te werk gaat. Er zijn hier ook nog best wel veel Nederlanders in de omgeving en Arnold en Margreet helpen Nederlanders de graag in Zweden willen gaan wonen op gebied van de taal en alle gewoontes zoals ze ook allemaal aan mij vertellen.
De eerste week is net voorbij en ik kijk met veel plezier uit naar de komende 8 weken
Natasja Spaans

• 07 Mei 2018 - 08:29

Andrew Aue:

Goedemorgen Natasja,

Wat fijn dat je zo goed ontvangen bent en wat een verschil dus met de Nederlandse cultuur. Geniet de komende tijd van je ervaringen en ik kijk uit naar je volgende verslag.